2005-2015

We gaan in deze tijd op zoek naar een verfrissende eenvoud die we desnoods zelf kunnen bewerkstelligen. Zelf dingen maken, of Do It Yourself (DIY), past in deze trend. Houten letters, dip-dye stoffen, gebreide plaids en andere items om onze inrichting zijn unieke karakter te geven.

We grijpen terug naar het verleden met ‘vintage’ als modewoord. Tegenwoordig bestaan interieurs bijna altijd uit een combinatie van nieuw en oud, modern en vintage, strak gecombineerd met textuur. Er is niet één bepalende mode of trend meer. Huiselijkheid staat voorop; een plek waar we echt onszelf kunnen zijn.

Pop-up-restaurants, -winkels en -galeries voorzien in een behoefte aan beweeglijkheid en tijdelijkheid. Social Media zijn onmisbaar in ons dagelijkse leven. Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest: alles wordt gedeeld. Zelfs inspiratie. Online moodboards zijn met een klik op de knop gedeeld, evenals de online wensenlijstjes.

In een wereld waarin alles digitaal gemanipuleerd of grafisch bewerkt kan worden, zoeken we naar een universeel gevoel van waarheid, eerlijkheid en harmonie. Imperfectie voert de boventoon.

Flexa 60 jaar

Zes decennia vernieuwende verf

Het in Friesland geboren doe-het-zelf verfmerk Flexa bestaat 60 jaar. Het oer-Hollandse merk groeide in al die jaren uit tot een van de meest gebruikte verf voor in en aan het huis. In vrijwel iedere Nederlandse straat vind je Flexa terug op wanden en houtwerk. Mede dankzij de vele vooruitstrevende stappen en innovatieve keuzes die het merk in het verleden heeft genomen en nog steeds neemt.

Bij elke periode schetsen we kort de tijdsgeest en het effect ervan op het interieur:

Flexa 60 jaar

Gebruikte kleuren